Статті

Розробка гарної назви для компанії, фірми. Вибір назви.



Розвиток бізнесу в Україні породжує відкриття нових компаній та фірм. На етапі створення фірми дуже важливо зробити все правильно і мінімізувати фінансові витрати, щоб ваша справа працювала та була вдалою. Чому ж залежатиме успішність бізнесу і як уникнути порожніх фінансових втрат при його створенні? Відомо, що 80% успіху компанії залежить від його назви. Нам, народженим ще в СРСР, звичайно ж одразу згадується блискучий вислів капітана Врунгеля: «Як ви яхту назвете, так вона й попливе» із мультфільму «Пригоди капітана Врунгеля». І ви знаєте, я думаю, він мав рацію на 100%.

Зупинимося докладніше на виборі назви. Нині є кілька підходів до правильного вибору назви торгової марки фірми чи компанії. Можна створювати бренд, ґрунтуючись на імені та прізвищі господаря. Можна розробити назву, яка носитиме абстрактний характер і зміст, або навпаки буде на пряму пов'язана зі сферою діяльності компанії. Деякі фахівці вважають, що хороша назва може не мати жодного смислового навантаження, оскільки з життя відомо, що існує досить багато компаній з подібним підходом до розробки імені, які завоювали популярність на ринку та стали дуже відомими брендами.

Однак, всі фахівці одностайно сходяться на універсальних правилах, яким потрібно дотримуватися, щоб назва, що розробляється, перетворилася на відомий бренд і забезпечила торговій марці кращі і значні конкурентні переваги.

Перед тим, як назвати компанію якимось ім'ям, необхідно провести ретельні маркетингові дослідження та аналіз конкурентів, а також визначити цільову аудиторію майбутнього бренду. Цільова аудиторія бренду є категорією певного віку, переконань, соціального статусу, культурного рівня та роду діяльності.

Таким чином, від цих факторів залежать життєві цінності та мотиви прийняття рішень майбутніх клієнтів бренду. Для цього потрібно бренд розробляти саме на цю цільову аудиторію, що дасть виконання принципу Парето, або принципу 20/80 — емпіричне правило, назване на честь економіста та соціолога Вільфредо Парето, у найбільш загальному вигляді формулюється як «20% зусиль дають 80% результату, а решта 80% зусиль — лише 20% результату». Може використовуватися як базова установка в аналізі факторів ефективності будь-якої діяльності та оптимізації її результатів: правильно вибравши мінімум найважливіших дій, можна швидко отримати значну частину від планованого повного результату, при цьому подальші покращення неефективні і можуть бути невиправданими.

Розробляючи назву для компанії, необхідно спиратися на маркетингові дослідження. Це може бути пов'язане з асортиментом продукції фірми, ціновою політикою та ринковою нішою, яку займатиме бізнес. Звичайно, виглядатиме безглуздо слова типу: «економка», «за копійку» для магазину чи супермаркету, розрахованого на клас покупців середній + і вище, оскільки ця цільова аудиторія звертає увагу на престижність та якість покупок. Також не можна стверджувати, що в магазині є будь-який ЕЛЕКТРОТОВАР, якщо асортимент передбачає лише лампочки, розетки, перемикачі, кабелі та муфти до них.

Ми рекомендуємо не називати фірму власним ім'ям чи іменами чоловіків чи жінок. Такі назви більше задовольняють завішене самолюбство господаря, але ніяк не додадуть солідності бренду і не сприятимуть подальшому розкрутці та просуванню. Якщо ви захочете колись продати такий бренд – це буде набагато складніше. Тут треба враховувати ще й чинник людей, людина може пов'язувати негативні події у житті з певними іменами. Тут можна відомий приклад медичної клініки «БОРИС», для якої ми свого часу розробляли сайт і фірмовий стиль. Це ім'я стало можна сказати загальним у своїй сфері і багато хто навіть не сприймає його, як ім'я.

Для імені фірми краще підібрати слово чи словосполучення, яке легко сприймається та запам'ятовується. Поганий вибір може спричинити те, що клієнти самі назвуть компанію, як їм заманеться, а це дуже поганий сигнал.

Назва, що розробляється, повинна викликати позитивні асоціації і підсвідомо спонукати потенційних Клієнтів хоча б заради інтересу дізнатися, чим займається фірма. Тим самим ви вже на етапі першого знайомства з ім'ям – залучите потенційних покупців до свого товару чи послуги.

Дуже велику та важливу роль при створенні назви відіграє сфера діяльності компанії. Промовивши назву підприємства, бажано, щоб люди відразу розуміли, чим займається фірма. Не потрібно включати в назву якнайбільше різноманітної описової інформації, т.к. може відбутися розсіювання бренду.

Наведемо приклад розробки назви для компанії, розробленої нашою студією ще 2008 року. Компанія з Одеси на сьогоднішній день є одним із найбільших виробників металопластикових вікон та дверей з німецького профілю REHAU на півдні України.

Замовником ставилося завдання розробити назву, яка була б пов'язана з напрямком діяльності компанії, а саме з виробництвом та монтажем металопластикових вікон та дверей. Після обговорення всіх запропонованих варіантів Замовник зупинився на назві НОВІКОН.

НОВІКОН - вигадане слово, основними складовими якого є такі слова як вікна, нове, новизна. Основним напрямком діяльності компанії є виробництво та продаж металопластикових конструкцій. Якість продукції відповідає європейським стандартам, що підтверджено відповідними сертифікатами.

Пряме значення слова «НОВІКОН» передбачає, що у підсвідомості потенційних покупців з'являтимуться такі асоціації: висока якість, успішність, розвиток, престижність. Таким чином, зайшовши до магазину з такою назвою, кожен клієнт задовольнить свою потребу у самовираженні та самооцінці.

Основні конкурентні переваги розробленої назви:

- позиціонування компанії, що пропонує населенню продукт високої якості;

- престижність для потенційних покупців;

- позиціонування компанії, як успішної та динамічно розвивається;

- позитивні асоціації у підсвідомості покупців;

- зрозумілий характер назви, що легко запам'ятовується;

Підводячи загальний підсумок, можна зробити наступний висновок: створення нового бренду є складним і трудомістким процесом, що включає комплекс заходів, кожне з яких має важливе значення для розвитку не тільки діяльності компанії, але і її репутації. Створення правильної назви – це ваш перший крок у бізнес, і розробники повинні докласти всіх зусиль, щоб цей крок не став останнім.


Замовити комплексне створення бренду в нашій студії
Ви можете за телефоном: +38 067 799-84-98
.


 

Отримайте консультацію
зручним для Вас способом!

Швидко Вам відповімо або телефонуйте:
+38 067 799 84 98